Sorry. We hebben niets gevonden.

  • DE LICHAAMSVRIENDELIJKHEID VAN DE GALOP.
    KLAAR VOOR (BIJNA) ELKE DRAGENDE ROL.

    Carrosserie-opties, fabriekslichamen, carrosseriebouwersportaal

logo

SOLIDE BASIS.
DE CANTER SET-UP OPTIES..

FUSO werkt momenteel samen met meer dan 300 gerenommeerde carrosseriebouwers in heel Europa. Dankzij zijn variabiliteit met vijf tonnages en zes verschillende wielbases is de Canter geschikt voor vrijwel alle bovenbouwen en kan hij voldoen aan de eisen van vrijwel elke toepassing en transporttaak. Van de eenvoudige dieplader tot het complexe speciale voertuig.

Het robuuste stalen ladderchassis is ontworpen als C-profiel, zoals bij zware vrachtwagens, en biedt dus een bijzonder hoog draagvermogen. Bovendien wordt het frame gekenmerkt door een gedetailleerd gatenpatroon, wat over het algemeen zeer handig is voor carrosseriebouwers. Af fabriek gemonteerde aftakassen voor hydraulische pompen of compressoren en de optionele 24-volt interface ronden het carrosserievriendelijke ontwerp van de Canter af.

Klanten profiteren op hun beurt van een ongecompliceerde afhandeling dankzij de factureringsoptie die FUSO biedt voor zijn fabrieksopbouwen. Dit factureringsmodel voor opgebouwde complete voertuigen is ook mogelijk via geselecteerde carrosseriepartners, alsook in combinatie met bepaalde voorgeconfigureerde voertuigen die de klant volledig bij FUSO kan kopen.

De uitzonderlijke carrosserievriendelijkheid van de Canter geldt natuurlijk ook voor de volledig elektrische eCanter, de alternatieve oplossing voor lokaal emissievrij vervoer.

DDE KANS.
MET PRITSCHE.

Canter en eCanter met flatbed vormen een functionele basis als het gaat om transporttaken in de stukgoedsector. Een dieplader kan worden omgevormd tot een veelzijdige allrounder met toevoegingen zoals relingen, opklapbare zijwanden, rekken voor dekzeilen of oprijplaten. De extra combinatie met een laadkraan, waarvoor de Canter uiteraard ook geschikt is, maakt zelfstandig laden en lossen mogelijk. De Canter met platform in diverse uitvoeringen is ook leverbaar als FUSO fabrieksopbouw.

DE KANS.
ALS EEN TIPPER.

Met een kiepbak zijn de Canter en eCanter bijzonder geschikt voor het vervoer van bulkgoederen en andere losse ladingen. Dankzij de driezijdige kiepfunctie kan gemakkelijk links, rechts of achter worden gelost of gestort. Een laadkraan met grijper kan worden toegevoegd indien zelfstandig laden vereist is. De Canter met kipper in diverse uitvoeringen is ook leverbaar als FUSO fabrieksopbouw.

DE KANS.
ALS EEN OVERLADER.

Als kipwagens zijn de Canter en eCanter met hun compacte afmetingen ideaal voor stadsgebruik in de bouw- en afvalverwerkingssector. Hun stalen frame vormt een robuuste basis voor het hydraulische laadbruglichaam. Met een laadbak is de Canter een efficiënte en flexibele transportoplossing omdat hij zelfstandig kan rijden terwijl de laadbakken gewoon blijven waar ze nodig zijn.

DE KANS.
ALS EEN ROLL-OFF KIPPER.

De Canter en eCanter zijn vergelijkbaar met de portaalarm, maar nog flexibeler, en kunnen worden gebruikt als afrolkipper voor het vervoer van containers en alle andere geschikte verwisselbare laadbakken naast kiepbakken. De Canter kan worden uitgerust met diverse containers die snel en gemakkelijk op het chassis worden getrokken en vastgezet door middel van een hydraulische haaklift. Hij is dus niet alleen geschikt voor de bouw en de afvalverwerking, maar is ook ideaal voor tal van transporttaken in de binnenstad van gemeenten of voor brandweer en rampenbestrijding.

DE KANS.
MET DE STRUCTUUR VAN DE ZAAK.

Met een laadbak zijn de Canter en eCanter de transportoplossing voor distributievervoer in de stad en in stedelijke gebieden. Altijd compact en wendbaar, en gemaakt voor alle eisen tegelijk dankzij verschillende tonnages en wielbases. Als Canter 3.5 T biedt hij de langste opbouwlengte in zijn segment, en de versies met het hoogste volume bieden een maximale opbouwlengte van 7.210 mm met een wielbasis van 4.750 mm – wat tot 15 volle palletparkeerplaatsen betekent.

Op verzoek zijn er voorbereide interfaces voor eenheden zoals hefplatforms of koelinstallaties, en ook alle andere instanties op deze basis, zoals drankcontainers, kunnen op de Canter worden gerealiseerd.

De eCanter is een lokaal emissievrij alternatief dat expliciet is getest en bewezen in het stadsdistributievervoer.

DE KANS.
ALS EEN GEMEENTELIJK VOERTUIG.

Uitgerust met een dieplader of als kipper dekt de Canter al veel transporttaken in gemeenten. De laadbak als rolkipper maakt hem echter bijzonder variabel in gebruik.

In alle varianten biedt de Canter ook de mogelijkheid om voorzetapparatuur te monteren. Hij kan bijvoorbeeld via een gemeenteplaat worden uitgerust als sneeuwschuiver voor de winterdienst.

Met een hoog trekvermogen, in een versie met dubbele cabine of als Canter 4×4 met selecteerbare vierwielaandrijving, heeft hij in principe alles wat nodig is voor gespecialiseerde en veeleisende gemeentelijke toepassingen.

DE KANS.
ALS EEN PROFESSIONELE VERWIJDERAAR.

Voor reiniging en afvalverwijdering in gebieden met beperkt verkeer, bijvoorbeeld in de oude stad, voetgangerszones of parken, is een uiterst compact maar krachtig voertuig nodig met mogelijkheden om met speciale carrosserieën te rijden. De Canter kan eenvoudig worden ingericht als veeg-, vuilnis- of zuig- en spoelvoertuig en is het referentievoertuig in de compacte klasse voor diverse bekende carrosseriebouwers.

DE KANS.
BIJ DE BRANDWEER.

In geval van nood telt elke centimeter en daarom is de Canter als bijzonder compact chassis voorbestemd voor de bouw van speciale voertuigen voor de brandweer. Vooral als 4×4-variant met schakelbare vierwielaandrijving biedt hij alles wat een zware vrachtwagen kan doen – maar hij is licht, wendbaar en wendbaar. De Canter voldoet aan alle standaardeisen voor brandweerwagens, en gespecialiseerde fabrikanten voor speciale voertuigopbouwen kunnen er gemakkelijk volledig uitgeruste nood- en brandweervoertuigen op bouwen, op maat gemaakt voor hulp en redding in smalle straten en steegjes.

DE KANS.
ALS HOIST.

Hoog moeten komen, maar geen ruimte – het alledaagse probleem bij het gebruik van een hoogwerker in de stad. Ook hier is de Canter de oplossing, want met een korte wielbasis en de smalle cabinevariant biedt hij de meest compacte basis voor de montage van de klimmer. Dankzij de afmetingen van de Canter kunnen de steunen ook binnen de contouren van het voertuig worden geplaatst. Als Canter 3,5 T heeft de chauffeur ook geen vrachtwagenrijbewijs nodig.

DE KANS.
OP DE LUCHTHAVEN.

De diverse transporttaken op een luchthaven vereisen ook vaak compacte afmetingen om bijzonder dicht bij of zelfs onder het vliegtuig te kunnen parkeren. De Canter is daarom ideaal als drager voor passagierstrappen, zuig- en spoelvoertuig voor afvalwater aan boord, tankwagen voor vers water, dispenser en nog veel meer.

DE KANS.
ALS EEN SLEEPWAGEN.

Met een dieplader, oprijplaten en lier, maar ook met een speciale opbouw inclusief hefbril, kan de Canter worden gebruikt als compacte en wendbare sleepwagen.

ONDER GARANTIE.
DE CANTER FABRIEKSLICHAMEN.

De Canter-fabriekscarrosserieën zijn speciaal ontworpen voor de Canter en de eCanter en worden rechtstreeks in de FUSO-fabriek in Tramagal, Portugal, gebouwd. Ze vormen het beste aanbod voor klanten die hun Canter kant-en-klaar bij één leverancier willen bestellen.

Sinds 2016 biedt FUSO in samenwerking met een gerenommeerde en betrouwbare Europese partner zijn fabrieksopbouwoplossingen voor Canter met dieplader en Canter met kipper in verschillende varianten aan. De carrosserie-experts van FUSO hechten veel belang aan het voortdurend testen van de kwaliteitsnormen en begeleiden het ontwikkelingsproces van de carrosserieën één op één. Hetzelfde geldt voor de verschillende uitrustingsmogelijkheden, die ook af fabriek verkrijgbaar zijn. Daartoe behoren gereedschapskisten, materiaaldragers en diverse functionele afdekkingen die voertuigonderdelen beschermen tegen slijtage, vuil, vervorming of beschadiging.

De kwaliteit van de Canter fabriekscarrosserieën kan worden gegarandeerd door de carrosserie-experts van FUSO. Daarom zijn ze inbegrepen in de voertuiggarantie.

DE VOORDELEN VAN DE CANTER FABRIEKSOPBOUW IN ÉÉN OOGOPSLAG:

  • Er is een breed scala aan kipper- en platformopbouwen beschikbaar.
  • Klanten krijgen een compleet voertuigconcept dat door FUSO is ontwikkeld en getest voor maximale kwaliteit.
  • De single-source garantie van 36 maanden op chassis, aandrijflijn en onderdelen af fabriek tot 100.000 km geldt ook voor de carrosserie.
  • Reserveonderdelen zijn verkrijgbaar bij de erkende FUSO partner.
  • Kortere insteltijd voor het hele voertuig.
  • Optionele extra’s zijn beschikbaar.

CONSTANTE DIALOOG.
DE FUSO BODYBUILDER PORTAL.

De beste klantenservice is FUSO’s hoogste prioriteit – daarom biedt FUSO een direct contactpunt voor bodybuilders met zijn Bodybuilder Portal. Omdat ze FUSO beschouwen als een waardevolle klant en partner.

Binnen zijn portaal voor carrosseriebouwers biedt FUSO alle informatie en gegevens die een carrosseriebouwer nodig heeft bij de planning voor zijn klant op en met een Canter- of eCanter-chassis. Het portaal bevat onder meer technische tekeningen, schakelschema’s, specificaties en richtsnoeren, toegestane aanpassingen en voorbeelden. Alle informatie kan worden bekeken en gedownload.

Bovendien kunnen fabrikanten via het portaal rechtstreeks contact opnemen met de product- en carrosserie-experts van FUSO – en krijgen ze altijd snel antwoord.